söndag 31 januari 2021

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som bykättika. Jag hällde också upp på sprayflaska inför städning men jag tycker ättikslukten är för stickande i städning så jag använder den enbart som bykättika. 
Nu då jag har bykt två maskiner och använt min egna bykättika med doft av apelsin har jag konstaterat följande: suverän! Kläderna varken doftar ättika eller apelsin, vilket jag anser är bra. Den bykättikan jag har med lavendelolja kan man ana lite lavendeldoft på kläderna så det är bra att ha en bykättika som är helt och hållet doftfri. Jag kommer antagligen att göra mer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...