torsdag 16 januari 2020

Jag kommer aldrig känna glädje igen

Jag kommer aldrig känna glädje igen.
Så kändes det igår under en stund, precis efter art jag kommit till mammas efter att ha besökt en vän och precis innan jag skall gå ut och äta med en vän. Där fanns en underliggande ångest och jag lade ner mig en stund med tårarna brännande bakom ögoblocken. Vad spelar allt för roll? Varför är livet värt att leva? Det känns som att det inte kommer bli bra någonsin igen.

Det kändes otroligt deprimerande. Men det är inte så konstigt eftersom jag lever mitt i en depression just nu.

Det handlar inte om att jag inte skulle njuta och ha det bra medan jag träffar vänner. Jag mår bra av att träffa vänner. De hjälper mig framåt i min rehabilitering. <3

Jag gick och träffade min vän sen på restaurang och berättade om hur det hade kännats precis innan och kunde på sätt och vis släppa det sen. Vi hade det väldigt trevligt och satt på restaurangen i 5 timmar och bara pratade.

Jag tillbringade tid med vänner totalt 7,5h och det var hours well spent. 
 Vad gör du när allt känns hopplöst och som om inget har en mening?





















2 kommentarer:

  1. Vänner är änglar som lyfter dina fötter när dina egna vingar har glömt bort hur man flyger...står det på en tavla hos mig...och det är så sant, och i de svåra stunderna vet man vilka som är de riktiga vännerna. Kram från mig 💓

    SvaraRadera
  2. 5 timmar men ändå för lite! Kram på dig ❤

    SvaraRadera

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...