lördag 11 juli 2020

Förändringar

Livet visade att måendet är ambivalent och kan lätt ändra från dag till dag. Det känns som en förbannelse, att genast då man medger högt att livet ler och det är bättre nu, då slår det tillbaka. 

Jag tror jag tidigare nämnt här på bloggen att jag har svårt för förändringar, även om de är positiva sådana. Det tar runt kring ungefär 2 veckor för mig att anpassa mig för en förändring. Så, trots att jag såg fram emot att fara på jobb igen efter semestern och jag hade en bra och effektiv morgontur som gick snabbt undan så fick jag ångest då jag satte mig i bilen för att köra hem. Det var inte panikångestattack men det var en stark ångestkänsla. Jag blev givetvis rädd och illemående samt fick diarré men jag försökte tänka mig logiskt fram till vad det kunde bero på och kom fram till att det måste bero på att jag är "back in business" och det är en förändring i jämförelse med lata, sega morgnar. Mitt i ångesten tog jag mig ändå till butiken och köpte mig lite popcorn, karkki och cocis. 



Åt karkkina på direkten då jag kom hem och sen somnade jag på soffan. Efter det kollade jag på film, men valet av film var en lite miss och filmen var sorglig så det kändes tungt. Nu skall jag lyssna på favoritmusiken och kanske hitta på något kreativt, antingen prova på macraméknytning, plantera om växter eller kolla youtubevideon och äta popcorn... 

Jag försöker att inte älta så mycket i ångesten utan tänka att imorgon är en ny dag med nya möjligheter. 

1 kommentar:

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...