fredag 21 februari 2020

Uppdatering: livet just nu

Tiden flyter på just nu. Jag har flera gånger tänkt att jag skall kika in här för att uppdatera hur det går för mig. Helhetsmässigt går det helt bra. Jag började på nytt jobb 27.1 och efter att snart (redan) ha varit en månad på "nya jobbet" så kan jag bara konstatera - jag trivs! Inte är uppgifterna alltid lätta och inte är det en fröjd alla gånger men detta identifierar jag som en plats för mig. Jag är så glad och nöjd att jag hade styrkan att förhandla till mig ett deltidsavtal (86%)! Min vila och fritid är värd MER än lönen. Det är ibland bra att säga nej till andra, för att på så sätt kunna säga ja åt dig själv.












Bild från då vi vandrade upp i Aulanko Utkikstorn juli 2019.


Måendet går uppåt för var dag. Jag har försökt fokusera på saker som får mig att må bra såsom promenader, simning, kaffe med nya bekantskaper och handarbete. Jag har för första gången på länge köpt åt mig ett helt lager med garn för nu just har jag massa inspiration, motivation och kvicka fingrar.

Hur mår du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...