måndag 27 april 2020

Sparkåthet

Alltså, att kunna köpa sina råvaror eller sin mat till rabatterat pris ger mig såna kicks att jag tror inte ni förstår. Ni måste ha upplevt den där euforiska känslan själva för att förstå triumfen.















Påväg hem från jobbet svängde jag av vid s-market för att gå och kolla om de hade något bröd på - 30%. Till min förvåning hade de massor av bröd på - 50% och med mig köpte jag havrebröd men även bulla till mitt födelsedagskaffe. Förra veckan köpte jag pullava bullalängd för 1,95€ (rabatt - 30%) som jag satt i frysen.

Igår fick jag extra kicks av att jag råkade passera kassan precis vid kl 21 så varornas rabatt landade på - 60% vilket innebar att varorna på bilden kostade mig endast 1,60€ sammanlagt!

Sedan ungefär mitten av månaden har jag köpt kött på rabatt och lagt i frysen samt planerat mina måltider så billigt som möjligt. Jag har levt med 49€ på brukskontot nu några dagar (sedan fredagen) och jag älskar att pressa mig till det yttersta för att se på hur lite man verkligen klarar sig, egentligen! Igår gjorde jag t.ex. Morotspuresoppa som vi kan äta av 2-3 dagar. I frysen finns fiskfileer, svamppaj och pyttipanna som backup. I skafferiet finns krossad tomat, tonfisk och linser som kan kokas till tomatsoppa närhelst. I övermorgon kommer lönen och jag vet att jag klarar mig galant till dess.

Idag skall jag dessutom cykla till jobbet (14km tur-retur) så sparar jag in en slant även där.

Är ni lika sparkåta som jag är?
Gillar ni inlägg om spartips?


1 kommentar:

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...