fredag 8 maj 2020

Månadens tomma #10

Funderade av och till att skall jag alls idas posta månadens tomma-inlägg för april eftersom jag hade ytterst få produkter som tagit slut. Jag bestämde mig trots allt att göra det.


Tydligen hade jag ett genomgående färgtema i april: grön.
Dermosil Sauna facial therapy 100ml.
Den här bastumasken fick jag i present av Daniela våren 2018. Hon hade pratat gott om den och jag blev så nyfiken på att prova så hon köpte den åt mig. Jag minns att hon fann det ganska lustigt att jag som inte ens hade egen bastu skulle ha en ansiktsmask att använda i bastun. Den här hade jag hos mamma och använde typ varje gång jag gick i bastun där. Jag gillade verkligen allt med den här masken, konsistensen, doften, effekten. Huden blev superslät efter att jag använt den. På slutet blev den lite tjock och trög och jag tolkade det som att den höll på att bli för gammal. Jag hann dock använda upp den innan den for illa. Ifall jag hittar en motsvarande bastumask så köper jag den. 

L'occitane Amande delicious hands 10ml.
Den här handkrämen fick jag i min julkalender från L'occitane. Jag blev förvånad över hur starkt den doftade, jag tycker inte de andra produkterna i mandelserien har doftat såhär starkt. Dock försvann doften efter en stund så den blev inte och hänga kvar på ett störande sätt. Jag är positivt överraskad över hur snabbt den här krämen absorberades in i huden och hur bra den återfuktade! Jag kan absolut tänka mig att köpa den igen. Japp, jag har klippt upp tuben för att få ut det sista. 

Eyeko eye do liquid eyeliner that's where I draw the line 2g.
För några år sedan gjorde jag ALLTID vingad eyeliner men den talangen har jag tappat någonstans på vägen. I april då jag sminkade mig gjorde jag några gånger vingad eyeliner och en av gångerna använde jag den här. Den verkade bra och var lätt att använda men efter att ha burit vingen någon timme insåg jag att allt svart fastnat på mina hängande ögonlock samt runnit ner på mina undre ögonlock. Det var inte en vacker syn och då bestämde jag mig för att slänga den här. Den når inte upp till mina förväntningar eller krav. 

Zuii organic Certified organic Flora luminising cream 1,5ml.
Den här har legat typ ett år i min necessär och sen en dag plockade jag äntligen fram den för att prova. Jag trodde ju det var en highlighterkräm men det var en mörk brunorange kräm med skimmer i. Skulle säkert vara fin på någon men den någon är inte jag som är blek som rismjöl. Jag kände en liten besvikelse eftersom zuii är ett märke jag hittills har gillat och jag skulle hemst gärna prova mera produkter från dem. 

Biotherm Aquasource gel 1ml.
Ett ynkligt prov men det hade stor inverkan. Räckte till hela ansiktet, kändes riktigt återfuktande och doftade gott. Jag hade gärna provat lite flera testers av den här för att bilda mig en bättre uppfattning. 

Vilka produkter har du tagit slut på den senaste månaden?


1 kommentar:

  1. Jag använde dendär masken igår när jag var i bastu, guuu så fint glow jag har idag. :) bästa bastumasken ever (int för att jag har testat andra :D)

    SvaraRadera

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...