måndag 1 juni 2020

Månadssammanfattning: Maj 2020

Maj månad kändes väl inte riktigt lika hopplös och lång som april. Nej jag tycker faktist att maj månad passerade rätt så snabbt!

2.5.2020 packade vi mellanmål och kaffe i ryggsäcken och drog till Loppi för att vandra runt Södra Finlands klaraste sjö Iso-Melkutin. Jag stod många gånger och förundrades över hur den kan vara så klar, hur man lätt kan se bottnet på flera meters djup. Hit åker vi igen!




















3.5.2020 på min 29-årsdag fungerade jag assistent åt Mika då han övningskörde karting i Kangasala.




















7.5.2020 bakade jag bröd av gammal jogurt för att kämpa mot matsvinnet.



















11.5.2020 gjorde jag klart mammas födelsedagskort som jag knåpat på i några dagar. Jag är inte van med att brodera och särskilt inte utan mönster. Jag löptränade och var rätt så nöjd med min prestation.




12-13.5.2020 tillbringade jag ett dygn i Kimito för att fira mamma. Jag körde via Ekenäs och träffade kära T. Vi hissade upp deras flagga (Snellmandagen) enligt konstens alla regler och  tog hjälp av nippuside.






15.5.2020 kom det snö (!!!!!!) och jag gjorde briepuffar.

Fr.o.m 19.5.2020 plockade jag igen fram alla garn och virknålar - jag hade igen energi (efter 3 veckors paus) att skapa lite genom att virka. Det har blivit en hel del ugglor.



23.5.2020 Vandrade en arbetskompis och jag runt Aulangonjärvi. Det var en jättebra dag och jag njöt!



25.5.2020 gjorde jag debut som gräsklippare. "Någon" kapade min telefon för att få bildbevis på att detta verkligen sker. Mamma var i Tavastehus på besök. Vi satt ute på terrassen och spelade vårt favoritspel på hennes ipad.
26.5.2020 åkte jag till Åbo för att tatuera armen. Beklä den med det vackraste av blåbärsris.
30.5.2020 fick jag en större garnleverans. Hobbii tivoli, soft starlight, rainbow och Järbo reko bomull. 
Vilken månad hörni! Många roliga minnen att blicka tillbaka på. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...