torsdag 18 juni 2020

Nationen: en underhållningsroman.

Jag har precis slutfört läsandet av Michaela von Kügelgens roman Nationen som handlar om Mikael, Saga och Astrid. De första 75 sidorna gick trögt att läsa och det kändes som om jag aldrig kommer vidare. Men så gick det en månad eller två och jag fick en lässpurt och läste slut boken på några dagar. Jag fick lite panik då jag insåg att jag närmar mig slutet, för vad skall jag läsa SEN?? (Tipsa mig gärna om finlandssvenska författare).
Handlingen i sig var bra och underhållande, den drog mig tillbaka i minnet till min egen studietid. Ibland kändes händelserna väldigt klisché men på ett sätt som ändå gick att acceptera pch komma över. En bra bok i sin helhet tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...