onsdag 9 december 2020

lucka nr 9

Dagens lucka bjöd på en tandkräm som enligt mig i alla fall är aningen mer spännande än gårdagens lucka. Jag har till och från tänkt att jag borde övergå till mer miljövänliga alternativ gällande alla bruksområden (köksgrejer, skönhet, kläder etc.) men har inte kommit mig för att gå in i djungeln av tandkrämer så det är en lättnad att det damp ner en framför mig nu så jag får prova. Märket heter eco denta super+natural oral care. Tandkrämen (75ml) har eco cert märkning och är fluorfri, 99% av ingredienserna är av naturligt ursprung och vegansk. Förpackningen kan återvinnas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...