fredag 28 juni 2019

Att ta sig i kragen

Att ta sig i kragen och rensa igen. Att låta hjärnan arbeta lite med viktiga frågor "vad ger mig glädje? Är det att äga? Är det att ha färre prylar att torka damm från?"

Jag får en lätt ångest och panik över "tavarapaljous" alltså oändligt av saker. Det känns så himla bra att jag kommit ifrån att vara en hamstrare till en blivande minimalist.

Idag har jag sålt min studentklänning, en plattång och en bok som jag haft i över ett år på hälft. Pengarna är inte det viktigaste för mig i det här livslånga projektet utan friheten, att inte vara bunden till sina saker.



















Studentklänning 25€ + bok 5€ + plattång 18€ = 48€ förtjänt på en ledig dag. Det täcker nästan kostnaden för gårdagens frissabesök.

Bor det en liten minimalist i dig också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...