söndag 9 juni 2019

Lyckad texturlackning

Jag älskar texturlack - de är vackra, lätta att lacka med, torkar snabbt och håller länge. Jag har några olika texturlack från olika märken i min samling men mina absoluta favoriter kommer från IsaDora. Den här gången gjorde jag en gradient (kan någon ge mig det rätta svenska begreppet, tack!) med två olika blåa texturlack och jag blev så himla nöjd med resultatet trots att det var bara andra gången någonsin som jag provade denna typ av lackning!




















Från ljusturkos till mörk himmelsblå.




















Naglarna preppades med essence all in one ridge filler underlack och runt naglarna penslades Glisten & Glows ctrl-alt-del latex barrier för att minska kladd på huden eftersom nagellacket kan "hamna lite brevid" då man duttar med makeupsvamp över nageln.




















Till själva lackningen använde jag 128 Ocean crush och 130 Pool crush
texturlack från Isadora.


















Jag är så hiiiimla nöjd över dessa naglar!

Vad tycker du om texturlack?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...