måndag 10 juni 2019

Månadens tomma produkter #1




















Det här är månadens tomma produkter från maj.

Schwarzkopf hårfärg 7.7 Red ginger vat lätt att applicera och gav en jämn och vacker färg i håret. Jag trodde inte jag skulle få ett så vackert resultat med tanke på att det var gel-formula. Den kändes inte riktigt tillräckligt effektiv under applicering men verkningstiden gjorde under!

2 x L'oréal Bleach blekningsmedel. Jag använde båda paketen inom loppet av en vecka ( ja, jag vet, jag är korkad som behandlar mitt hår så illa), och orsaken var främst för att jag ville få bort det gröna jag lyckades åstadkomma (eller snarare det den kemiska reaktionen lyckades åstadkomma) då jag försökte bleka bort det lila från håret. Denna färgförändring från lila till ginger kostade mig förutom tid enbart 23,90€ vilket skulle ha kostat minst 80€ på salong...

Yves Rocher elixir jeunesse micellärvatten var i formulan som en genomskinlig gel. Flaskan var praktisk och produkten rengjorde ansiktrt väl. Dock kändes det som om den torkade ut lite och gjorde huden stram. Jag kommer inte köpa den igen.

Cutrin Chooz refreshing dry-shampoo är mitt favorit torrshampo och detta köper jag om och om igen. Jag spanar alltid efter det på rea eftersom det är på lite dyrare sidan 9,90€/100ml.

Oriflame 5-in-1 wonder lash mascara waterproof är en riktigt bra mascara. Jag föredrar den vattenlösliga framom den här men båda ger fin längd åt fransarna.

Emma Hardie moringa cleansing balm har jag använt upp en burk av förut. Det är en helt okej cleansing balm som har en mild doft.

Ren evercalm global protection day cream är en skön dagkräm som behöver lite tid för att absorberas in i huden. Min sambo tyckte mitt fejs luktade disktrasa efter applicering av denna så ett litet minus därför.

Maybelline eyestudio lasting drama gel eyeliner 24H i färgen 01 black är min favoritliner eftersom den är så gott som vattenfast! Då den började torka räddade jag den många gånger genom att tillsätta lite jojobaolja men nu var den så gammal och torr så det fanns inget mer jag kunde göra tyvärr. Jag kommer med stor sannolikhet att köpa denna igen.

Dermosil gel effect top coat var länge mitt favorit topplack tack vare att det gav en vacker glans till nageln och det torkade snabbt men nu har det hänt något med formulan för de senaste gångerna jag använt det har det typ aldrig torkat!

Superdrug Black Seaweed Peel-off mask. Det slår tomt i huvudet, jag minns inte vad jag tyckte om denna, haha!


1 kommentar:

  1. Älskar empties-inlägg! Och woooo att du bloggar igen! <3

    SvaraRadera

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...