lördag 8 juni 2019

Organisering som ger frukt

Igår tog jag tag i något som stört mig i minst två veckor: oordningen på mina hyllor i klädskåpet. Det visade sig vara ganska effektivt att riva ut allt och plocka in igen för jag fick en bra överblick över vad jag äger och vad jag inte använder. Jag fotade en del kläder (och även andra prylar, för jag fick ju fart i mig) som jag satt ut i köp- och säljgrupper på Facebook. Jag hittade även en hel del som jag kunde tänka mig skänka.



















Av dessa kläder/textiler/prylar hag jag redan sålt panelgardinerna (6€, avhämtade),
topparna (4€, avhämtas imorgon söndag) samt gardinerna med storblommigt mönster (8€, avhämtas inkommamde vecka). Förutom att det är kul att rensa ur och komma närmare mitt mål till en minimalistisk vardag så tjänar jag ju även en liten peng!



















Denna gång skänkes enbart fem grejer (men vackert så! - eller hur!)
varav en redan är avhämtad och det är golvlampan.

Någon annan här som brukar sälja/köpa/skänka prylar via olika Facebook-grupper?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...