onsdag 3 juli 2019

Turista i Tavastehus: Kakkupuoti

Överlag undviker jag caféer som är i direkt anslutning till en matbutik. De brukar inte kännas särskilt mysiga och det brukar vara ganska hössligt i såna caféer. Dock stannade jag till vid ett sånt idag då jag hade lite dötid innan mitt besök hos fysioterapeuten. Det här caféet var helt i min smak! Stilren inredning, vackra tårtor, söta små macarons, jättegod smoothie och lugn, nästan omärkbar musik. Personalen här är trevlig och verkar lugn.



















Detta café hittar du på Aulangontie 1, i samma byggnad som K-supermarketen och apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...