måndag 16 september 2019

Enmannashow

Nå, efter ungefär 1,5 månaders funderande av och an - skall jag, skall jag inte? Är jag tillräckligt bra till det? Tänk om intresset svalnar innan det ens startat? Det är frågor som snurrat i huvudet på mig de senaste veckorna. Men idag bestämde jag mig för att jo. Jag ska!
Jag skall börja podda. Jag laddade ner ett inspelningsprogram och beställde en mikrofon idag. Jag blev smittad av poddiver efter att jag varit hos Sandra och Per och spelat in ett poddavsnitt den första augusti.

Bild från Pixabay

 
Jag ville ha en mikrofon som är lite mer avancerad - även om det kunde vara bra att börja med en primitiv och så billig som möjligt. Jag kan presentera den här på bloggen sen när jag fått hem den.

Min tanke är att även prova göra ASMR ljudfiler, för det har hjälpt mig att slappna av många, många, många gånger. Vet att ASMR videoklipp är stort på YouTube, men kan man inte lyssna på ASMR även utan att se en rörlig bild?

Lite andra idéer är bland annat att jag tänkt jag skall intervjua personer med brinnande intressen eller t.ex. be mommo berätta om kriget.




Bild från Pixabay

Jag lär ha tid att spela in i alla fall, jag har ju inte så mycket att göra mina lediga dagar, då jag inte känner någon här. Ännu.

Hur går det ihop med mitt sparande och min strävan mot minimalism att jag har gått och köpt en mikrofon? Ja, det går väl en aning emot mitt sparande och mitt köpstopp men jag ser det som, hade jag inte passat på nu så hade det kanske aldrig skett? Live a little - liksom.

Om detta förblir en enmannashow eller om jag får någon som kontinuerlig gäst i detta projekt får vi se, helt enkelt. Det hade varit jättekul att få någon som kollega i podden.

Förresten, för den som undrar varför jag ofta har bilder från Pixabay beror det på att jag inte för tillfället kan överföra bilder från min telefon till datorn, var jag ibland skriver blogginlägg, det är därför. På Pixabay kan man gratis ladda ner bilder som man fritt får använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...