måndag 16 september 2019

Om en våg

Varje gång jag drar fram den här vågen ler jag lite inombords. Mest för att jag vet att Mika tycker att jag borde uppdatera till en mindre och elektronisk en, ni vet en sån där man kan köpa på lidl för typ 9,99€ som visar vikten digitaliskt i en liten ruta. Men jag ler också för att jag fått den efter min "låtsasfarmor" och den är jättegammal men fortfarande lever den upp till sin funktion. Den må vara stor och primitiv men den fungerar ju! Den går inte på batteri vilket betyder att den kommer fungera i all evighet, typ tills jorden överhettas av solen,  då senast kommer den smälta ner.

Jag har ingen aning om vad det är för märke eller från vilket årtionde den är. Jag upptäckte igår att det står "Not legal for sale" på fyra olika språk på den och undrar om den från början använts i butik för att väga upp livsmedel som sålts i lösvikt?























Om det är någon som känner till vilket märke det kan vara eller från vilket årtionde den är från så får man gärna avslöja.  Tänk att en så "liten" sak kan ge en så mycket glädje att man väljer att skriva ett blogginlägg 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...