fredag 8 maj 2020

Månadssammanfattning: April 2020

Hej hej!
Tänkte jag skulle göra en sammanfattning om vad jag haft för mig i april. För att kunna se tillbaka och glädjas över det fina stunder man haft och upplevt trots undantagstillståndet som råder.


2.4.2020 tog jag mig tid att måla lite med vattenfärger. Det var inte en särskilt bra dag för att måla eftersom jag hade en skakig-hand-dag.


6.4.2020 virkade jag massa små blommor som jag fäste på mina videkvistar inför påsk.


10.4.2020 gjorde jag ingefärsshot med gurkmeja.


15.4.2020 virkade jag bokmärken och gjorde klart några glasunderlägg.


19.4.2020 cyklade jag hem från jobbet och stannade för att ta foto på vårt vackra kulturhus här i Tavastehus.


22.4.2020 fick jag brev av bästaste Nina.



24.4.2020 var jag till Kimito, det avnjöts kaffe på avstånd från varann. Jag plockade tranbär och torkade dem på en plåt i ugnen i några etapper under tre dagar. Pappa hittade en artikel från Annonsbladet om min fotoutställning 2009.

 

29.4.2020 kom mamma och bernt på födelsedagskaffe. Vi drack kaffe ute p.g.a. social distansering. Det haglade så det var ganska kallt. Jag hade bakat havrekex och majsknäcke. Det var lyckat födelsedagsfika!


Jag har inga bilder från själva Wappafton eftersom den spenderades på jobb och efter jobbet med en löprunda men det var en lugn och skön kväll! Gillar ni konceptet med månadssammanfatting? Ett bildregn med vad man upplevt/hittat på under den gångna månaden? Jag kan absolut tänka mig att fortsätta skriva den här typen av inlägg om någon uppfattar det ens som lite intressant. :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...