lördag 30 maj 2020

Min första stora tatuering

Det låter klyschigt men; jag är så jäkla nöjd med min första större tatuering! Jag har drömt om ett blåbärsris i över 3,5 år. Orsakerna till varför det tagit så länge för mig att förverkliga denna dröm är 1) Jag visste inte alls i början var på kroppen jag ville ha tatueringen.
2) Dålig ekonomi.
3) Jag hittade ingen tatuerare som hade en stil som motsvarade min önskan.

Men det mesta brukar lösa sig och så gjorde det även denna gång!
En dag visste jag bara att jag vill ha den här tatueringen på vänstra handleden. Jag hittade bra referensbilder på instagram och pinterest samt mina långvariga besparingar har gjort att jag vågar och kan unna mig något lite dyrare. Dessutom hittade jag via systeryster en tatuerare som älskar denna stil (typ botanisk/plantor) av tatuering.

På min namnsdag den 26 maj åkte jag till Åbo för att tatuera mig ett blåbärsris på armen. Resultatet synns nedan.




















En av de allra första bilderna. Armen inpackad i plastfolie.
















Efter första tvätten.





















Bild tagen idag, nerifrån och med telefonens framkamera.




















Foto från idag, fotat uppifrån.




















När man försöker leka obrydd efter en lång och fartfylld dag på jobbet.
Fotat idag med telefonens framkamera.

1 kommentar:

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...