onsdag 28 augusti 2019

1-0 till mig

Jag har något slags kontrillbehov, det måste ALLTID finnas en back upp till en back up av en vara i kylskåpet. T. Ex. Yoghurt, mjölk, fil etc. Just nu finns det bara en halvmjuk paprika. Orsaken till att jag låtit bli att handla mat är inte för att det är dagen innan lönedag. Nej, det är för att kreativiteten skall få flöda lite. Ikväll, när det inte smakade riktigt att börja tugga på den där paprikan tittade jag ut över vinbärsbusken som jag titulerat som segrare (över mig) för längesen. Jag gick och plockade den helt ren och kom in med nästan en halv liter röda vinbär. Jösses så de är goda nu! De är mjuka, men saftiga. 1-0 till mig trots allt. 


Jag serverade mig en liten skål, och sparade åt Mika också ifall han vill ha när han kommer hem. Men jag nöjde mig ju inte med enbart bär! Så jag rotade i skåpet och när jag fann en halv påse mandlar och en påse med några hasselnötter i så fick jag för mig att rosta lite nötter. Jag hackade nötterna grovt, slängde dem på en het stekpanna, slängde på ca 1msk honung och sist kokosflingor. Superenkel och supergott! 

Jag hoppas jag snart får fler såna här kreativa infall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...