lördag 24 augusti 2019

5 udda saker om mig

1. Då jag var liten samlade jag på äggkoppar, främst från olika städer och länder. Jag tror knappast det var min egen idé att börja samla. Nu står de på en hylla i ett vitrinskåp hos pappa och samlar damm. Pappa vill inte slänga bort dem p.g.a. känslovärde.



2. Om jag är ensam på café kopplar jag alltid i hörlurarna i telefonen och sätter plupparna i örona fast jag inte lyssnar på något. Jag tror det från början varit mitt umdermedvetna som vill sålla bort oljud så att jag så ostört som möjligt kan njuta av mitt kaffe.

3. Jag är starkt högerhänt och har enorma svårigheter med att utföra något med vänster hand, förutom då jag sminkar mig, då är jag plötsligt tvåhänt. Speciellt då det gäller applicering av mascara, det går liksom inte att använda bara en hand.



4. Jag är tetrakromat men till skillnad från de flesta andra tetrakromater som ogillar gult så ogillar jag färgen grön.

5. Jag älskar wasabi! Vilket är lite knäppt eftersom personer som lider av migrän rekommenderas hålla sig borta från starka kryddor och smaker men jag kan inte hjälpa det. Hehe.

Bilderna i detta inlägg är nedladdade från pixabay.com

2 kommentarer:

  1. Vad skoj att få veta dessa saker 🙂

    SvaraRadera
  2. Coolt! Jag kan verkligen inte applicera maskara eller något annat smink med vänstern!

    SvaraRadera

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...