torsdag 1 augusti 2019

Månadens tomma produkter #3

I juli tog enbart fyra produkter slut.

Tony Moly nose pack package egg pore 7 lappar: Jag tycker överlag att lappar som drar ut pormaskar är mer effektiva än andra produkter som skall ha motsvarande effekt såsom t.ex. peel-off face mask. Jag har tidigare provat motsvarande från bl.a. Nivea men där stör jag mig på att förpackningen också innehåller triangelformade "lappar" som jag inte har någon nytta av eftersom jag endast har användning av dessa på näsan.  Dessa från Tony Moly är så bra att jag kan tänka mig att köpa dem igen.

Herbina Cool Silk roll-on deodorant 0% alkohol/aluminium 50ml:
Det här är en långvarig favorit! Jag minns att jag köpte min första sommaren 2013 och jag använde den under en lång period tills jag lite tröttnade och ville prova annat. Så, för något år sen hittade jag tillbaka till den här och den är bara SÅ BRA. Jag föredrar att använda aluminium- och alkoholfria deon eftersom de känns snällare för både kropp och natur. Den här är också rätt så billig, åtminstone kostar den inte mer än 3,00€.



Illamasqua Hydra veil rehydrating gel 7ml: Jag började använda den här under vintern men insåg efter ca två veckors användning att den är alldeles för åtstramande på min torra vinterhy. Den här produkten lär ju ska ha en åtstramande effekt men det var inte önskat i den utsträckningen just då när huden är som torrast. Den här produkten fick vänta tills det blev högsommar; nu har den varit riktigt ypperlig! De flesta dagkrämer brukar bara rinna av mig om somrarna men den här hölls på huden och återfuktade huden tillika som den gjorde den väldigt len och slät. Jag gillar skarpt men jag vet att det är en gaaaanska dyr produkt så jag kommer antagligen inte att köpa den. 

Louis Widmer remover för vattenfast makeup 100ml: Den rengjorde helt okej, den sved inte och den hade knappt någon doft. Jag köpte denna eftersom jag inte hittat min favorit makeupremover från Nivea på någon butikshylla här i Tavastehus. Removern från Nivea köpte jag alltid i Ekenäs S-market så jag finner det lite lustigt att den inte finns i sortimentet i NÅGON butik här i Tavastehus. Tillbaka till denna produkt. Jag tyckte inte om den eftersom den är dyr jämfört med hur mycket produkt man får (ca 16€ för 100ml) plus att den tog slut jättesnabbt. Jag har aldrig tidigare tagit slut på en makeupremover så snabbt. Jag sminkar mig inte ens varje dag, jag sminkar ögon och bryn högst 3 gånger i veckan och den här tog slut efter bara 1,5 månad! Det skulle i princip betyda att jag använt upp den på bara 18 användningar... Jag kommer inte att köpa denna igen och jag hoppas verkligen att jag trillar över min favoritremover från Nivea snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...