tisdag 13 augusti 2019

Turista i Tavastehus: Aulanko Spa

Förra veckan packade jag simkassen och drog iväg till Aulanko Spa för att ha lite kvalitetstid med Daniela.



Ett besök i spa-avdelningen, som berättigar till 3 timmar simning och bastubad kostar för en vuxen 16€. En natt på Scandic Aulanko för två vuxna kostar mellan 110-159€ beroende på vilken veckodag man vill övernatta.

Efter att vi simmat några längder, bubblat i poolen och tagit bad i saltstensbastun begav vi oss iväg till centrum på en sen lunch. Ajito-sushi har den bästa sushi-buffén i den här stan och den kostar blott 12,50€ - det är inte illa med tanke på att det ingår miso soppa, så många sushibitar man bara orkar äta och kaffe eller te med glass (om man orkar, vilket man ofta inte gör).


Jag orkade inte ens äta allt jag hade på tallriken. Dumt att ta så mycket mat - eller hur? 

Efterrätten tog vi på glassbaren Minetti där de säljer glassar i speciella smaker, sånt man inte får i någon "vanlig" glasskiosk. Jag tog en boll i Snickerssmak och Daniela tog en mint-brownie glassboll. Dessa bollar kostade 3,80€/st. Det är lite i övre kanten för en glassboll tycker jag men det är ju verkligen en smak man inte stöter på precis varje dag. 



Har du haft nytta av bloggserien "Turista i Tavastehus"? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...