onsdag 9 oktober 2019

2 dagar av ingenting

Jaha, är det såhär det skall kännas att arbeta - att ligga platt då man har två lediga dagar efter varann...

Jag har alltså haft två mycket efterlängtade lediga dagar. Båda dagarna har jag haft enormt svårt att få sömn, men nästan ännu svårare att stiga upp. Jag har haft två larm som ringt med snooz på 3 minuter. Ändå har det tagit mig 1-2 timmar att slippa upp från sängen. Igår gjorde jag ingenting förutom värmde soppa och storhandlade. Hade lite svårt att få sömn.

Idag har jag gjort pikulite mer. Jag har varit i förrådet och packat om lite grann. Jag fotade allt från fjolårets julmarknad och satte det till salu i olika prylisgrupper på facebook. Jag hittade även lite andra prylar att skänka och sälja. Att rensa är en av de få saker jag FÅR energi av.

Men ja, mer än det har jag inte gjort idag.

Jag kände mig slut då jag gick och lade mig men direkt vi sagt Godnatt ploppade jobbet fram (som så många gånger tidigare under dagen). 20 minuter låg jag och vejvade med tankarna. Ständigt påminde jag mig själv "TÄNK INTE PÅ JOBBET." Men lika envist dök tankarna upp igen...



Min väg mot mininalism får puffar mot rätt riktning alltemellan :)
Jag har även gjort en "spargris" eller skall man kalla det vad det är en "sparskål" vart jag har tänkt att jag samlar alla pengar för allt vad jag säljer prylis & hantverk på FB från 8.10-31.12.19 Den summan jag sedan har i burken för jag över från brukskonto till sparkonto :) den kan ju händ att det är 20€ som idag, eller 50€, det är ingen som vet, men alla vet att MÅNGA BÄCKAR SMÅ.

Nu  när det känns skit för att jag helatiden är trött (skärpte mig med D-vitamin och Järn idag!) så skall jag försöka att ännu mer glädjas över de små sakerna. Plötsligt blev det allt viktigare att planera in en liten, men viktig, rolig händelse för varje vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...