onsdag 2 oktober 2019

Månadens tomma produkter #5

Oktober rullar på redan och här presenteras nu månadens tomma produkter som toh slut under september.


Mizon essence mask acerola 23g
Den här masken lär ska öka kollagenutsöndringen i huden. Jag vet inte vad acerola är men bären på bilden ser ju helt ut som tranbär. Enligt anvisningarna skulle man massera in överflödet i huden men det absorberades inte, det bara gled runt på huden så jag var tvungen att torka av det. Dessutom luktade masken väldigt alkoholigt och stack lite på huden. Jag kommer inte köpa denna igen! 


Dermosil Facial Tonic Ansikstsvatten 150ml
Den här tonern är alkoholfri och därmed skonsam för huden. Den doftade milt och nästintill som lingonjoghurt!? Plus för att produkten är ekocertifierad. 
Jag har redan köpt en ny och jag hoppas att den är minst lika bra. 

Avon magix HD finish powder 9g
Det här pudret var väldigt fint malet och ett av de bästa finishing powders jag använt. Puder ser överlag ganska lätt torrt ut på mig, oberoende märke så det kan jag inte ge minus för. 
Jag har redan ett nytt exakt likadant puder i användning.

Simple kind to skin eye-makeup remover pads 30pads
Dessa avlägsnade effektivt även vattenfast mascara. Jag gillade dem skarpt och jag var riktigt nöjd över att jag fyndade dessa på rea. Jag hade ju gärna köpt dessa igen men eftersom jag fått en gnutta klimatångest så har jag insett att alla såna här produkter är icke-miljövänliga. 

Aco lip cerat 5ml
Detta är mitt favoritläppfett genom tiderna. Jag har köpt det igen och igen under säkert minst 5 års tid!  Det kan enbart köpas där aco-produkter säljs i Finland, alltså på apotek. Det här läppfettet återfuktar läpparna utan att torka ut dem i längden. 

L'occitane en provence 
- micellarshampoo 6ml
- delicious lip scrub with raspberry 1ml
Om shampoot har jag antecknat att provet räckte mer än väl till hela håret (jag har axellångt, tjockt hår) och att det rengjorde håret effektivt. Jag minns hur håret blev strävt under tvätten, och det vetni, betyder att håret är riktigt rent. Läppskrubben var superfräsch och lite rinnig, alltså lätt att använda och massera in på läpparna. Provet räckte till två gånger och hade säkert räckt till en tredje gång om jag hade tänkt lite efter innan jag tryckte ut produkt. 

Jag har provat L'occitane produkter genom prover, som jag fått av min syster,  nu några gånger och jag har hittat produkter jag skulle vilja prova i full storlek. Å andra sidan, skulle jag vilja prova flera L'occitaneprodukter i t.ex. Minisizes. Och nu jar L'occitane äntligen släppt sina julkalendrar för i år. Jag skulle vilja ha den förmånligaste. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...