fredag 29 november 2019

Arbeta sig utåt.

Jag är i en ond cirkel och nu måste jag börja arbeta mig utåt från den.
Jag har trampat här på samma ställe över två månader nu,
jag har varit bitter, bekymrad och väldigt,
väldigt trött. Trött på att vara trött,  besviken
på att vara trött, besviken på alla negativa känslor
som tar plats i stora delar av vardagen. Ja, det är skitajobbigt
att vara trött, men jag måste kämpa nu.
Jag får inte ge upp. Nu måste jag mer aktivt tänka
på de där små sakerna i vardagen som gör en glad.
Inte drömma mig så långt bort, för det går inte att uppfylla just nu.
Men drömma om små saker såsom kreativa stunder
eller träffar med nära och kära. Kanske planera in en ny hobby
till våren eller en kortkurs i något intressant ämne. 

Tänkte fylla detta inlägg med bilder som för tillfället gör mig glad och varm i hjärtat.


Bildbomb från Kädentaitomessut i Tammerfors 16.11. Det känns
som om det var typ förra helgen jag var där med mamma,
men det är ju redan en halv månad sen! Mamma köpte garn och julklappar.
Själv köpte jag ett garn, tejper, klistermärken och mönstrade pappersark.
Den här mässan var mycket större än jag hade förväntat mig.


Jag har virkat och förpackat en ny modell av makeupremover padsen. 
Den här veckan har jag lite vilat från virkandet. 
För att igen ta nya tag kanske nästa vecka. 
Vi kommer antagligen att åka en lång sträcka antingen bil 
eller tåg i slutet av nästa vecka så då antagligen kommer jag att virka.
Jag har ätit keto-kaka och druckit te från en enormt stor tekopp på café Hemma, provpysslat tags med ny stämpel, bakat rawfood
pepparkaksbollar och fått hem min nya Bullet Journal
(det vackraste blocket jag sett!!!) från Archer & Olive. 


Igår satt jag undan en del av inredningen för att ge plats åt
mina julpynt. Träbocken har Sabina gjort och den fick jag
första julen vi kände varann. Granen på fot har små ledlampor men
jag tycker den är fin även sådär. Tomten har jag fått i present och
den tycker jag passar
bra där sittandes under granen. Stora glasskålen fick jag av pappa
förra julen. Den har jag fyllt med kottar i olika storlek och form 
som jag själv har plockat och målat. Tomten som sitter i skålen är också ett hantverk som jag fått. På mittenbilden syns stora granen som står mitt på Tavastehus torg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...