måndag 4 november 2019

Månadens tomma #6

Jag skulle egentligen redan förra veckan skriva detta inlägg men den vecksn gick SÅ fort.



Erno Laszlo lift essence lotion 15ml.
Den mest opraktiska förpackningen för en toner. Tonern var trög, lite geléaktig och det var en liten kamp varje gång att få ut produkt. Det kom ofta alltför mycket produkt. Jag var så störd på den opraktiska förpackningen att jag glömde känna efter om produkten var bra eller ej.

Monu Skin Line smoothing night renewal complex 30ml.
En nattkräm min hy tyckte om. Den återfuktade effektivt och absorberades snabbt, den lämnade inte en fet hinna, såsom många andra nattkrämer har en tendens att göra på min hy. Jag gillade den här. Doften var på gränsen till för stark och stickig, men det var överkomligt.

Dermosil Nature deo roll-on 50ml (aluminiumfri).
Jag hade den här gaaaaanska länge innan jag kom mig för att använda den. Jag gillade den inte då jag provade den första gången, jag upplevde då att den orsakade mycker mer och illaluktande svett. Men sen var jag "tvungen" att ge den en andra chans i.o.m. köpstoppet och nu gillade jag den mera. Inte så att jag kommer att köpa den igen men det var ok att använda den.

Urtekram Hand cream aloe vera 75ml.
Jag fick den här 2017 till födelsedagspresent. Jag öppnade den genast (förstås!) och sedan har den väntat på att bli använd... Jag tror jag haft den med i något tidigare "projekt använd upp" eftersom jag gjort en märkning på tuben. Nu har jag i alla fall använt upp den. Den var tjock och riktigt återfuktande, dock absorberades den inte riktigt så effektivt in i huden för om jag fick ens lite handsvett så rann den av.

KC professional Color mask Red 40ml.
Jag har haft den här röda hårmasken förut och jag gillade den redan då. Egentligen är nog KC professionals färgande hårmasker mina favoriter. Den här blandade jag i en orange hårmask för att göra den.. Ja... MINDRE ORANGE. Det var effektivt.

Dermosil Eye cream Q10, 15ml.
Trots sina 15ml var den här ögonkrämen oerhört dryg! Då jag använt den i typ en evighet försökte jag lite känna efter hur långt ner i tuben jag kommit och till min förvåning hade jag då använt ungefär bara halva. Den här återfuktade huden kring ögonen riktigt bra och kändes prisvärd. Jag kommer antagligen att köpa denna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...