lördag 30 november 2019

Månadens tomma #7

Snart rullar december igång och månadsskifte innebär
ju som vanligt att det är dags för Månadens tomma-inlägg!


Denna gång har jag enbart tre tomma. Härrikyy. 

Avon anew clean transforming cleansing balm 50ml
Det är alltså frågan om en fast rengöring som smälter 
mellan händerna (av kroppstemperaturen) så att det blir som en rengöringsolja. Jag gillar den här formen av rengöringsprodukt. Jag har provat några olika och just den här har hittills kännats och doftat bäst. Den doftar barrskog. Dock tror jag att även den här innehåller massor av onödiga ingredienser så i fortsättningen skall jag försöka mig på att göra cleansing balm själv eller så köper jag från ett märke som är så naturligt som möjligt. Tips? 

Vitamasques diamond gold dust sheet mask 20ml.
Den här masken doftade väldigt starkt alkoholigt, vilket jag själv anser är ett dåligt tecken för en facemask eftersom alkohol torkar ut huden. Masken innehåller 25 ingredienser varav vatten är först och alkohol på fjärde plats. Dessutom innehåller den flera andra ingredienser som jag inte ens förstår mig på (de ser väldigt kemikaliska ut i sina beteckningar). För övrigt har jag redan tidigare i år bestämt mig för att inte köpa sheetmasks mera eftersom det känns som slöseri på naturresurser. Det går åt t.ex. väldigt mycket (förpacknings)material till enbart en sheetmask. 

Bio2You natural nutritive seabuckthorn cream with panthenol 50ml.
Jag minns när den här kom i Bettebox och vi hade fullt sho med Sandra att ta reda på till vad den här krämen skall användas. Det står inte på förpackningen om den är ämnad för kropp eller ansikte. Efter Sandras detektivarbete hittade hon infon om att den här skall användas på ansiktet. Efter att jag haft den öppnad i drygt en månad började doften i min kräm förändras så radikalt (stark lukt) att jag inte vågade använda den på ansiktet. Eftersom jag inte är en hejare på kroppskrämer blev den här orörd i skåpet ganska länge. Fram till nu i november då jag använde upp den. Jag har inget speciellt att säga om den än att jag nog inte skulle köpa den i butik.

Som vanligt hör jag gärna dina åsikter ifall du provat någon av dessa produkter.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...