fredag 31 januari 2020

Producera mera hållbart

En del av min rehabilitering har bestått av att skapa med händerna. Detta har denna gång inneburit att jag virkat återanvändbara makeup remover pads som jag hoppas jag kan sälja för en liten slant för att få garnet betalt. Jag har sålt dessa förut men nu har jag virkat i ny, förbättrad design! Makeup remover padsen är virkade av 100% bomullsgarn. De kan tvättas i tvättpåse med annan tvätt i maskin på mellan 40 och 60 grader (beroende på garn). Färgerna jag har färdigt packade är ljusrosa, blåa, turkos-blåa och ett unikt paket med större gråa pads i tencel-merino garn. Alla garn jag använder är nya och rena.





















6 stycken pads/paket kostar 6€ (alltså 1€/pad). Var snäll mot plånboken
och miljön! Jag använder själv dessa och tycker de är bra
och härligt mjuka mot huden. Jag postar även inom Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bykättika med apelsin

10 januari tog jag tillvara skalet från ekologiska apelsiner och dränkte dem i ättika. Två veckor senare provade jag använda lösningen som b...